Luxos

M-am saturat de Google

– Alo ! Giovanni pizza-service?
– Nu! noi suntem Google pizza-service!
– Ah scuzati, am gresit numarul.
– Nu ati gresit, noi am cumparat numarul.
– Ah, atunci as dori….
– Poate ca de obicei?
– Cunoasteti preferintele mele?
– Conform ultimelor 12 comenzi înregistrate, ati comandat pizza cu rosii, mozzarella si salam.
– OK! asta doresc si acum.
– Pot sa va recomand de aceasta data pizza cu salata, legume si rosii uscate?
– Nu! ….urasc legumele!
– Dar valoarea colesterolului la dvs. este foarte ridicata!
– De unde stiti asta?
– Din fisa dvs. de sanatate. Avem rezultatele probelor de sânge din ultimii 7 ani.
– Ok! Dar eu nu doresc aceasta pizza! Si de fapt am luat medicamente pentru scaderea colesterolului!
– Nu ati luat permanent medicamentele! Acum 4 luni ati cumparat o cutie cu 30 pastile la o farmacie online. De atunci nimic…
– Am mai cumparat si de la o alta farmacie!
– Dar pe cartea de credit nu figureaza nicio plata facuta la o farmacie!
– Am platit cash!
– Conform contului dv. nu ati scos banii necesari!
– Am si alte surse de bani !
– Aceasta nu reiese din declaratia dv. de venituri! Înseamna ca aveti venituri nedeclarate! Va trebui sa anuntam fiscul.
– M-am saturat de Google, Facebook, Twitter si altii. Am sa ma mut pe o insula fara Internet, fara telefon si unde nu ma poate spiona nimeni!!
– Da, va inteleg, dar trebuie sa va reinnoiti pasaportul, caci este expirat de 5 ani…

Bancul este o poveste foarte scurtă, reală sau imaginară cu un final surprinzător și foarte amuzant. Bancurile pot avea rolul unui tratament scump, cu același efect: descrețesc frunțile, și sunt un plăcut subiect de discuție la o întâlnire de orice gen.
Bancurile sunt legate de socializare, ele se spun într-un grup. „Nașterea” lor e legată de natura umană care simte nevoia de a exprima îndoieli, probleme, respectiv argumente, opinii ce sunt încorporate în această producție.

Pentru că bancurile conțin o mică învățătură socială, reprezintă în majoritatea cazurilor o lecție socială despre lume, oameni, totul îmbrăcat într-o formă ludică, de glumă, de joacă. Dar scopul principal al bancurilor este că, de altfel, al proverbelor, poveștilor cu tâlc, snoavelor este de învățătură neacademică, profană, fără un program anume, ce are loc în spațiul liber al comunicării. În mare parte pot avea și rol educativ. Bancurile exprimă nevoia de creație a unui popor într-un anume moment. Ele au avut dintotdeauna, din punct de vedere al conținutului, asemănări cu glumele, cu jocurile, cu povestirile cu tâlc, cu zicalele, uneori și cu proverbele. Global, toate acestea pot fi considerate producții spirituale ale unei comunități. Dar bancurile, față de celelalte creații amintite, sunt mai perisabile, utilizarea lor cere mai pregnant socializarea.

Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.